Pages

Tuesday, January 11, 2011

saya da resign keje..

woo..saya dgn ini mengumumkan saya da resign dari keje semalam...tarikh 10 January 2011..huuhuu..cm xcaya je...

pasal tmpt keja saya ne...byk crita mrita yg berlaku kat saya sejak 3 bln saya kat situ...xmuat kot klu nk taip di sini..kena buat post bersiri klu nk crita pon..huhu..
so conclusion la trus...tmpt keja saya ni membuatkan saya tahu yg saya ni seorang yg tabah gak la..haha..bkn pe..byk sgt dugaan di tmpt yg xda sapa2..alone je memanjang..xenjoy dan stress sgt la..tp tu smua bg byk pengajaran la...dpt tau mcm2 jenis manusia..antaranya...

1. manusia hipokrit - depan kita punya baik..crita pasal org lain pelbagai2 pada kita..dan mcm tu jgk la klu blakang kita...depan org len plak kita yg kna kutuk kot..huhu..nak detect senang je org cmne..cntoh klu dia crita kat kita pasal si A katakan, then kita tgk la mcm mana plak dia layan si A...klu depan si A pon dia mesra je maksudnye dia ni hipokrit la..ckp blakang...mcm nk terajang ja...

2. manusia baran - ini klu bleh nk marah ja...silap skit pon dia nk melenting ja..semut mati pon dia leh heboh mcm gajah mati...xreti nk trgur org elok2..yg dia tahu smua dia betui..salah tu bg kat org lain..haha...kpala lutut ko...igt ko tu sapa...mak bapak aku pon xpnah ckp cmtu kat aku tau...ko tu tah sapa2 nk maki2 aku suka hati..lempang mau??

3. manusia mulut longkang - emm...yg ni yg suka mengata, suka mengulas sesuatu berdasarkan pemerhatian sendiri tanpa usul periksa, suka menggabungkan fakta dan membuat kesimpulan berdasarkan logik kepala dia, dan suka mengumpat dan menyebarkan gosip. Waa..yg ni mcm nk sumbat kasut je dlm mulut coz xpasal2 imej gua terjejas..suka hati puak lu ja nk berserita ek..crita la pasal isu semasa ke, isu politik ke, isu minyak ke, lagi berfaedah kot..huhu..sick of u..

4. manusia tunding menunding - yg jenis ni hobi dia suka menunding jari ke arah org lain je xkira la dia salah ke x (lagi 4 jari hala ke diri sndiri kot)..yg pnting dia selamat..xkisah la sama yg dipersalahkan..yg pnting bkn dia..huhu...klu nk tuduh2 tu biar logik der..klu tunding kat aku tu mmg mcm baling boomerang la..balik ke mu jgok boh..

5. manusia bodek - wow..yg ni paling smart..i will do everything for boss..aiseyy..asalkan boss suka...saya pon bahagia (mahu nyer xbahagia, dpt duit lebih la klu boss syg)..huhu..org lain terluka xpe..asalkan hati boss i jaga..camtu plak yer..

6. manusia 'i don't know' - klu tanya dia, mesti dia jawab tak tau...cthnyer klu tanya dia 'mana letaknya bnda ni ye?'..dia akan jawab 'tak tau' walaupon bnda yg dimaksudkan tu letak betui2 depan batang hidung dia...huhu...bkn ape..dorang ni malas nk ambil kisah pasal hal org lain..and klu bleh xmau tau langsung pasal org lain. yg penting dia nyer keje siap. mmg bagus cmne..tp klu ko ada masalah tu..jgn nk cari org lain derr...huh...

itulah antaranya...tp bkn nk kata xde org baik kat situ, ada..setiap tmpt ada yg baik buruknyer...yg baik akan dikenang...yg buruk tu..kalau blhe xnk kenang dah.wat berat kepala je..

ok..skang da resign..so harap tmpt baru xde la cmne ek..terutama yg suka maki2 ni i don't like...yg len leh trima lagi la...huhu...

No comments:

Post a Comment